Barn & ung
Parkteatern

Lilla Svansjön med Claire Parsons co.

En stor klassiker i ny tappning, om att ta andra steg än de förväntade. Lilla Svansjön gör upp med vem som får ta plats och förväntningarna på hur saker och ting ska göras.

Fri entré/biljettfritt

Istället för de graciösa svanarna besökaren förväntar sig dyker istället tre figurer upp på scen som provar flygturer, tar sig an en silversjö och hittar bästa stegen för fåglar i grupp. Föreställningen är en samproduktion mellan Unga Dramaten och Claire Parsons Co.

”Ömsint bus med Tjajkovskijs klassiker” SvD
”…45 minuter ren rörelseglädje” Expressen
”Upplyfta lämnar vi teatern. Färdiga att flyga tillsammans.” DN
”För bra för att vara sann!” Barnjuryn på Hurraa!-festivalen i Helsingfors (FI), som gav föreställningen tio poäng av tio.

About the show in English

A new take on a major classic, about taking other steps than those expected. Little Swan Lake deals with who gets to take their place and expectations of how things should be done.

Free admission!

Medverkande: Viktor Gyllenberg, Linnéa Sundling, Nea Landin
Iscensättning: Claire Parsons
Koreografi: Claire Parsons
Musik: Mikael Svanevik
Scenografi: Emma Fallde, Tina Paulson
Ljusdesign: Jesper Larsson, Christian Farcher
Kostym: Bitte Palm
Mask: Moa Hedberg

Presenteras i samarbete med På Sergels torg. Följ gärna På Sergels torg på Instagram @pasergelstorg för mer information och senaste nytt! Här kan du se alla programpunkter som presenteras inom ramen för samarbetet med På Sergels torg.