Dans
Parkteatern

While in battle I'm free, never free to rest

Danskompaniet Cullbergs senaste verk i koreografi av Hooman Sharifi. I centrum står striden och ur den reser sig dansarna, som individer och tillsammans. De bottnar i kampen, motståndet, samexistensen. I viljan och nödvändigheten att stå för något som kan tas ifrån en, och möjligheten att använda sitt språk för att se och synas.

Fri entré/biljettfritt

Mer om föreställningen

Cullberg presenterar While in battle I’m free, never free to rest i koreografi av Hooman Sharifi. Cullbergs dansare möter dansare från street dance-världen. De ser, ger, tar och influeras av varandra. Musiken av Neda Sanai baseras på dekonstruerad iransk folkmusik.

About the show in English

Cullberg presents a new piece by choreographer Hooman Sharifi. A meeting between Cullberg’s own dancers and dancers from the street dance community. They influence each other and let their different backgrounds flavour the performance. The music by Neda Sanai is based on deconstructed Iranian folk songs.

From the battle the Dancers rise, as individuals and together. They spring from the fight, the resistance, the coexistence. From the will and necessity to make a stand for something that might be taken from you, and the ability to use your own language.

Free admission

Medverkande och produktion