×
En del av Stockholms stad

Frågor & Svar

Villkor vid biljettköp

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg med att boka biljetter hos oss, ovissheten ska inte hindra dig från att säkra en plats i våra salonger. Vi har justerat våra bokningsvillkor, fram till dagen före föreställningen eller evenemanget har du möjlighet att boka om dina biljetter till ett annat datum eller byta biljetterna till presentkort. Du kan göra detta själv på vår webbplats, följ bara instruktionerna nedan.

Skulle föreställningen eller evenemanget bli inställt får du givetvis dina pengar tillbaka. Läs mer här om hur du går tillväga med dina biljetter här.

Vid eventuella frågor är du alltid välkommen att kontakta vår Kundtjänst på:

Tel: 08–506 20 200
E-post: kundtjanst@kulturhusetstadsteatern.se

Önskar du byta datum eller till annat evenemang:

Du gör en ny bokning genom att:

1. Klicka på Biljetter >
2. Välj "Boka/Köp" och följ anvisningarna till betalningsalternativen dyker upp.
3. Vid betalningsalternativen väljer du "Betala med biljetter till inställda eller kommande evenemang". 
Följ sedan anvisningarna.

Önskar du byta till presentkort:

1. Klicka på Biljetter >
2. Välj presentkort för den summa som motsvarar ditt tidigare biljettköp.
3. Välj sedan betala och betalningssättet "Betala med biljetter till inställda eller kommande evenemang".
Här matar du in streckkodsnumren på dina tidigare biljetter och därefter kommer du till sidan där du kan mejla eller skriva ut dina presentkort.

Jag har nu provat att boka biljetter på webbplatsen men får hela tiden felmeddelanden. Vad beror det på?

Vid biljettsläpp kan belastningen på bokningssystemet bli stor. Vi jobbar kontinuerligt med att uppdatera systemet och öka kapaciteten. Försök igen om en stund. Observera också att din webbläsare måste acceptera cookies. Detta ändrar du i webbläsarens inställningar.

Läs vår integritetspolicy här.

Jag har förlorat min biljett. Vad gör jag?

Vi ersätter förlorade biljetter med handskrivna biljetter samma dag som föreställningen/evenemanget. Uppge ditt kontrollnummer och telefonnummer i biljettkassan.

Du kan alltid begära en återutskrift av e-biljetter om du har valt mobilbiljett eller e-post som leveranssätt genom att logga in på MIN BOKNING med ditt kontrollnummer och telefonnummer.

Kan jag som lärare köpa skolbiljetter och betala på faktura?

Ja, skolombudspriset varierar mellan 40–255 kr per elev/lärare beroende på föreställning/evenemang. 2 st. medföljande lärare per 10 elever får gå till samma pris som eleverna. Biljetter till skolombudspriset kan endast bokas via skolans/lärarens ombudssida. Saknar ni ett skolombudskonto så kan ni ansöka om detta här.

Om jag har en kampanjkod, kan jag boka biljetter per telefon eller komma till biljettkassan?

Nej. Har du en kampanjkod så gör du bokningen själv under menyn "Biljetter" och "Kampanjer". Uppge din kampanjkod och följ anvisningarna. Observera att vissa kampanjer är villkorade avseende datum och antal biljetter.

Jag har köpt en ungdomsbiljett men önskar ta med en ordinarie vuxen. Går det?

Ja, medtag biljetten till biljettkassan innan föreställningen/evenemanget börjar så uppgraderar vi ungdomsbiljetten mot betalning för skillnaden i pris.

Är det någon rabatt på biljetter till Soppteatern?

Nej, vi har inga rabatter på Soppteatern eftersom mat ingår i priset.

Erbjuder ni grupprabatt?

Ja, vi erbjuder 10 % rabatt på ordinarie pris till grupper om 10 personer eller fler. Gruppbokningar gör du via Kundtjänst på telefon: 08-506 20 200. Grupprabatten gäller till Kulturhuset Stadsteaterns egna produktioner och ej till Soppteatern, Marionetteatern, gästspel, konserter, litteratursamtal eller Klarabiografen. Undantag kan förekomma.

Jag är ledsagare till funktionshindrad som bokat biljett. Går jag gratis på föreställningen?

Ja, som ledsagare till funktionshindrad går du gratis. Kontakta Kundtjänst på 08-506 20 200 för bokning.