×
En del av Stockholms stad

Frågor & Svar

Kan jag boka via e-post?

Vi kan inte göra bokningar per mejl. Biljettbokningen har öppet måndag–fredag 9:00–12:00 och helger 12:00–15:00 så ring oss på 08-506 20 200 så hjälper vi dig att boka.

Evenemanget jag vill gå på är slutsålt. Är det ändå möjligt att få biljetter?

Bästa sättet att få eventuella restplatser är att dagligen hålla utkik på webben. Vi har inga kölistor. Först-till-kvarn-principen gäller.

Vad är sista minuten-biljetter?

Biljetter till sista-minuten-pris kan köpas tidigast 60 minuter innan föreställningen (i mån av plats) här på webbplatsen, i biljettautomaterna och i biljettkassorna. Sista minuten-priset ger cirka 25 % rabatt på ordinarie vuxenpris, och finns till teaterföreställningar på Dansens hus, Teater Giljotin och Årsta Folkets Hus Teater. 

Vad kan jag handla med mitt presentkort?

Kulturhuset Stadsteaterns presentkort kan användas som betalning till de flesta av våra evenemang. Undantag är våra föreställningar på Dramaten, Södra Teatern, Folkoperan och Nalen.

Jag har hämtat och betalat biljetter men skulle vilja lämna tillbaka dem/byta till ett senare datum. Går det?

Ja, om du tar med dina biljetter/e-biljetter till biljettkassan på Kulturhuset Stadsteatern, Under Fontänen, senast 3 dagar innan föreställningen/evenemanget så går det bra att byta till ett annat datum eller en annan föreställning/evenemang.

Biljettkassan Under Fontänen har öppet från 11:00 måndag–söndag (med undantag för vissa röda dagar). Vi kan inte ordna byten per mejl eller telefon. Vi återlöser ej biljetter mot pengar.

Observera att biljetter köpta på faktura eller via scenkonst- eller skolombud varken kan bytas eller återlösas.

Pjäsen/evenemanget har ställts in. Hur gör jag för att få pengarna tillbaka?

Logga in under MIN BOKNING, ange kontrollnummer och ditt telefonnummer och följ sedan anvisningarna för återbetalning. 

(Ditt kontrollnummer är de 7 första siffrorna i "Intern kod" på biljetten.)

Biljetterna måste lösas in inom ett år efter ett inställt evenemang.

Det går även bra att växla in biljetten/biljetterna inom ett år till en annan föreställning/evenemang genom att göra en ny bokning på webben. Välj då alternativet "Betala med biljetter till ett inställt evenemang" när du ska betala och följ anvisningarna.

Observera att biljetter köpta genom scenkonst- eller skolombud återlöses direkt av dessa och inte i biljettkassan eller på webben.

Läs mer om inställda föreställningar/evenemang.

Jag har nu provat att boka biljetter på webbplatsen men får hela tiden felmeddelanden. Vad beror det på?

Vid biljettsläpp kan belastningen på bokningssystemet bli stor. Vi jobbar kontinuerligt med att uppdatera systemet och öka kapaciteten. Försök igen om en stund. Observera också att din webbläsare måste acceptera cookies. Detta ändrar du i webbläsarens inställningar.
Läs vår integritetspolicy här.

Jag har förlorat min biljett. Vad gör jag?

Vi ersätter förlorade biljetter med handskrivna biljetter samma dag som föreställningen/evenemanget. Uppge ditt kontrollnummer och telefonnummer i biljettkassan.

Du kan alltid begära en återutskrift av e-biljetter om du har valt mobilbiljett eller e-post som leveranssätt genom att logga in på MIN BOKNING med ditt kontrollnummer och telefonnummer.

Kan jag som lärare köpa skolbiljetter och betala på faktura?

Ja, skolombudspriset varierar mellan 40–255 kr per elev/lärare beroende på föreställning/evenemang. 2 st. medföljande lärare per 10 elever får gå till samma pris som eleverna. Biljetter till skolombudspriset kan endast bokas via skolans/lärarens ombudssida. Saknar ni ett skolombudskonto så kan ni ansöka om detta här.

Om jag har en kampanjkod, kan jag boka biljetter per telefon eller komma till biljettkassan?

Nej. Har du en kampanjkod så gör du bokningen själv under menyn "Biljetter" och "Kampanjer". Uppge din kampanjkod och följ anvisningarna. Observera att vissa kampanjer är villkorade avseende datum och antal biljetter.

Jag har köpt en ungdomsbiljett men önskar ta med en ordinarie vuxen. Går det?

Ja, medtag biljetten till biljettkassan innan föreställningen/evenemanget börjar så uppgraderar vi ungdomsbiljetten mot betalning för skillnaden i pris.

Är det någon rabatt på biljetter till Soppteatern?

Nej, vi har inga rabatter på Soppteatern eftersom mat ingår i priset.

Erbjuder ni grupprabatt?

Ja, vi erbjuder 10 % rabatt på ordinarie pris till grupper om 10 personer eller fler vid köp i biljettkassan eller bokning per telefon. Grupprabatten gäller till Kulturhuset Stadsteaterns egna produktioner och ej till Soppteatern, Marionetteatern, gästspel, konserter, litteratursamtal eller Klarabiografen. Undantag kan förekomma.

Jag är ledsagare till funktionshindrad som bokat biljett. Går jag gratis på föreställningen?

Ja, som ledsagare till funktionshindrad går du gratis. Men undantag kan förekomma. Kontakta Kundtjänst på 08-506 20 200 för bokning.